راهنمای خرید مانیتور های گرافیکی

بهترین مانیتور های گرافیکی:

به‌عنوان یک طراح گرافیک، شما می‌توانید از مانیتوری استفاده کنید که خروجی واقعی‌تر و بهتری را نمایش داده و تفاوت را به‌صورت آشکار نسبت به مانیتورهای دیگر ایجاد کند. مانیتوری به درد شما خواهد خورد که بهترین عملکرد را همراه با وضوح بالا و پوشش رنگی گسترده ارائه کند. یک طراح گرافیکی، حتما باید یک مانیتور 4K داشته باشد. خوشبختانه، گزینه‌های مناسبی در بازار برای طراحان وجود دارد و با پیشرفت‌ تکنولوژی، مانیتورهای 4K را هم‌اکنون می‌توانید با قیمت بهتر و مقرون‌به‌صرفه‌تر از همیشه خریداری کنید. ما مانیتورهای موجود در بازار را بررسی کرده و چند مورد از بهترین انتخاب‌های شما را بررسی می‌کنیم.

انتخاب بهترین مانیتور های گرافیکی

برای اینکه بتوانید بهترین مانیتور بازار را برای کارهای گرافیکی انتخاب کنید، باید به سراغ صفحه نمایش روشن و بزرگ، رنگ‌های دقیق و همچنین وضوح عالی بروید. باید به نوع کار گرافیکی خود هم توجه کرده و بررسی کنید که کدام عامل می‌تواند اولویت بیشتری در مانیتور برای شما داشته باشد. مانیتوری که انتخاب می‌کنید، باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد و تا حد امکان، به سمت مانیتورهای گیمینگ سوق داشته باشد تا قدرت خوبی برای انجام کارهای گرافیکی را از آن‌ها کسب کنید. در ادامه با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید مانیتورهای ۲۰۲۳

1. بهترین مانیتور برای حرفه ای ها: Eizo ColorEdge CG319X

  • اندازه صفحه نمایش: 31.1
  • اینچ وضوح: 4096 x 2160
  • نسبت تصویر: 17:9
  • پشتیبانی از رنگ: 99٪ Adobe RGB، 98٪ DCI-P3
  • فناوری پنل: IPS
Apple Pro Display XDR

برجسته ترین ویژگی Eizo ColorEdge دقت رنگ بالای آن است.

این مانیتور طیف گسترده ای از رنگ های پر جنب و جوش (99٪ Adobe RGB و 98٪ DCI-P3) را پوشش می دهد که آن را به یک انتخاب ایده آل برای طراحان گرافیک، عکاسان و حتی ویرایشگرهای ویدئو تبدیل می کند.

اگر اغلب برای چاپ طراحی می کنید، گزینه خوبی است زیرا رنگی که روی صفحه می بینید به نسخه چاپی نزدیک تر است. اگر ویرایش عکس یا انیمیشن ویدیو بخشی از گردش کار شما است، این گزینه ای است که نباید ازدست بدهید.

Apple Pro Display XDR

علاوه بر پشتیبانی قدرتمندی که از رنگ دارد رزولوشن غیرمعمول 4K آن یکی دیگر از نکات کلیدی است که باید به آن اشاره کرد.

این صفحه‌نمایش کمی «بلندتر» از صفحه‌نمایش‌های معمولی 4K است، بنابراین فضای بیشتری برای جابجایی و مرتب کردن فایل‌های کاری در اختیار شما قرار می‌دهد. ظاهر این مانیتور می تواند کمی کسل کننده به نظر برسد، و اگر مطمئن نیستید که آیا شما را آزار می دهد یا خیر. من طرفدار آن نیستم، اما دلیلی برای رد این مانیتور مناسب با توجه به سایر مشخصات خوب آن نیست. 

Apple Pro Display XDR

2. بهترین مانیتور برای عاشقان مک: Apple Pro Display XDR

  • اندازه صفحه نمایش: 32 اینچ
  • رزولوشن: 6K (6016×3884)
  • صفحه نمایش رتینا، 218ppi
  • نسبت تصویر: 16:9
  • پشتیبانی از رنگ: طیف رنگ گسترده P3، عمق رنگ فناوری 10 بیتی 
  • پنل: IPS
Apple Pro Display XDR

اگر می خواهید یک مانیتور از اپل تهیه کنید، Pro Display XDR بهترین گزینه است.

شما می توانید شیشه استاندارد یا شیشه نانوبافت را برای تجربه طراحی نهایی انتخاب کنید. چیزی که من در مورد این مانیتور دوست دارم صفحه نمایش شگفت انگیز 6K Retina آن است چون رنگ های زنده را نشان می دهد و سطح روشنایی آن در کنتراست بسیار بالا است.

حداکثر روشنایی 1600 نیت است که 4 برابر بیشتر از نمایشگرهای دسکتاپ معمولی است.

Apple Pro Display XDR

طیف گسترده رنگ P3 آن بیش از یک میلیارد رنگ را نشان می دهد و برای ویرایش عکس، طراحی برند یا هر پروژه ای که استاندارد بالایی برای دقت رنگ دارد، عالی است.

داشتن صفحه نمایش قابل تنظیم و کج شدن از دیگر مزایای این مانیتور است زیرا می توانید کار خود را از زوایای مختلف مشاهده و نمایش دهید. همچنین به شما این امکان را می دهد که صفحه نمایش را در راحت ترین موقعیت برای شما تنظیم کنید.

Apple Pro Display XDR

یکی از چیزهایی که در مورد این گزینه دوست ندارم این است که مانیتور دارای پایه نیست. خود مانیتور در حال حاضر بسیار گران است، به نظر من باید برای گرفتن پایه هزینه اضافی پرداخت کرد.

من به طور کلی محصولات اپل را دوست دارم، اما داشتن کل بسته اپل برای من بسیار گران است. اگر شما هم مانند من از طرفداران اپل هستید و می خواهید یک مانیتور از اپل تهیه کنید، استودیو دیسپلی جایگزین خوبی است حتی اگر صفحه نمایش کوچک تری دارد و آنقدر پیشرفته نیست اما بسیار ارزان تر است.

3. بهترین مانیتور 4K با ارزش: ASUS ROG Strix XG438Q

  • اندازه صفحه نمایش: 43 اینچ
  • رزولوشن: 4K (3840 x 2160) HDR
  • نسبت تصویر: 16:9
  • پشتیبانی از رنگ: 90% DCI-P3
  • فناوری پنل: نوع VA
ASUS ROG Strix XG438Q

ROG Strix از ایسوس عمدتاً به عنوان یک مانیتور گیمینگ پیشنهاد می شود، اما برای طراحی گرافیکی نیز خوب است. در واقع، اگر یک مانیتور برای بازی خوب است، باید برای طراحی گرافیکی نیز کاملاً خوب عمل کند زیرا باید اندازه صفحه نمایش، وضوح و نرخ تازه سازی مناسبی داشته باشد.

ROG Strix XG438Q به طیف رنگی 90% DCI-P3 مجهز شده است که از تصاویر با کنتراست بالا و رنگ های زنده پشتیبانی می کند. همچنین می توانید از آن برای ویرایش عکس یا تصویرسازی استفاده کنید، این مانیتور تصاویری با کیفیت را به شما نشان می دهد و صفحه نمایش بزرگ 43 اینچی برای کار بر روی جزئیات یا انجام چند کار در پنجره های مختلف عالی است.

ASUS ROG Strix XG438Q

برای کسانی که فضای کاری بزرگی دارند، مطمئناً از بزرگی صفحه نمایش مانند این مانیتور استقبال می کنند. با این حال، اگر فضای شما محدود است، نگاه کردن به چنین صفحه نمایش بزرگی کار سختی است و حتی می تواند باعث خستگی بصری شود. از جنبه منفی نگاه کنیم، نمایشگر رنگی برای طراحی های سطح بالا بهترین نیست. منطقی است، زیرا پوشش تمام رنگی ندارد، حتی اگر 90٪ DCI-P3 در حال حاضر بسیار خوب باشد. اما نسبت به قیمت، مانیتور بسیار خوبی است.

4. بهترین مانیتور برای چند کار:  Dell UltraSharp U4919DW

  • اندازه صفحه نمایش: 49 اینچ
  • وضوح: 5K (5120 x 1440)
  • نسبت تصویر: 32:9 پشتیبانی از رنگ: 99% فناوری sRGB 
  • پنل: IPS
Dell UltraSharp U4919DW

Dell UltraSharp نه تنها به دلیل اندازه صفحه نمایش49 اینچی بلکه به دلیل نمایش رنگی و وضوح آن بهترین گزینه برای چند کار است.

مانیتور بسیار چشمگیر رزولوشن 5120 در 1440 دارد که تصاویر با کیفیتی را نشان می دهد، بنابراین می توانید هنگام ویرایش تصاویر و ایجاد طرح، تک تک جزئیات را مشاهده کنید.

این مانیتور برای تکمیل رزولوشن بالای 5K خود، 99 درصد رنگ‌های sRGB را پوشش می‌دهد تا رنگ‌های دقیق را روی صفحه نمایش دهد.

نکته جالب توجه این است که این مانیتور دارای ویژگی «تصویر به تصویر» (PBP) است.

این بدان معناست که صفحه نمایش 49 اینچی را می توان به عنوان دو مانیتور 27 اینچی در کنار هم استفاده کرد، اما مرزی وجود ندارد که حواس پرتی را به هم بزند. این به شما امکان می دهد پنجره های کاری خود را بهتر سازماندهی کنید. تقریباً چیزی برای شکایت وجود ندارد، تنها چیزی که می توانم به آن فکر کنم اندازه صفحه نمایش است. برخی از مردم صفحه نمایش های بزرگ را دوست دارند و برخی دیگر این کار را نمی کنند یا شاید فضای کاری این اجازه را نمی دهد. صفحه نمایش بسیار عریض این امکان را به شما می دهد تا آزادانه بر روی پنجره های مختلف کار کنید. کشیدن تصاویر از یک برنامه به برنامه دیگر و غیره. اما این برای همه مناسب نیست، شخصاً یک مانیتور 49 اینچی برای من خیلی بزرگ است.

  Dell UltraSharp U4919DW

5. بهترین گزینه بودجه برای مانیتور : SAMSUNG U28E590D

  • اندازه صفحه نمایش: 28 اینچ
  • وضوح: 4K (3840 X 2160) UHD
  • نسبت تصویر: 16:9
  • پشتیبانی از رنگ: 100٪  فناوری sRGB 
  • پنل: TN
SAMSUNG U28E590D

SAMSUNG U28E590D دارای رزولوشن 4K Ultra HD برای نمایش کیفیت تصویر واقعی است و از فضای رنگی 100٪ sRGB پشتیبانی می کند که بیش از یک میلیارد رنگ را نشان می دهد. داشتن این مشخصات این مانیتور را برای هر کار طراحی گرافیکی اساسی از ویرایش عکس گرفته تا چاپ یا طراحی دیجیتال واجد شرایط می کند.

اگر طراحی یا عکاسی با برندهای پیشرفته انجام می دهید، بهتر است مانیتوری تهیه کنید که از رنگ های AdobeRGB پشتیبانی می کند زیرا رنگ های اشباع بیشتری را نسبت به sRGB نشان می دهد. اگر به دنبال یک گزینه بودجه هستید، این بهترین مانیتوری است که می توانید تهیه کنید. مقرون به صرفه است اما کار را انجام می دهد. من این را برای همه مبتدیان طراحی گرافیک که بودجه کمی دارند اما می خواهند یک مانیتور خوب داشته باشند توصیه می کنم. این مانیتور نسبت به سایر مانیتورهایی که من انتخاب کرده‌ام صفحه نمایش نسبتاً کوچک‌تری دارد، اما یک مانیتور 28 اینچی بیش از حد کافی است، مخصوصاً زمانی که تمام الزامات اولیه یک مانیتور طراحی گرافیکی را برآورده کند.

6. بهترین مانیتور برای حرفه ای ها UltraWide: Alienware AW3418DW

  • اندازه صفحه نمایش: 34 اینچ
  • وضوح: 3440 x 1440
  • نسبت تصویر: 21:9
  • پشتیبانی از رنگ: 98% فناوری DCI-P3 
  • پنل: IPS
UltraWide: Alienware AW3418DW

این مانیتور از Alienware به طور کلی بهترین گزینه با ارزش است. خیلی گران نیست، اندازه صفحه نمایش متوسط، وضوح مناسب و صفحه نمایش رنگی دارد.

Alienware برای رایانه های بازی معروف است و همانطور که همیشه می گویم، اگر رایانه ای برای بازی خوب است، برای طراحی گرافیکی نیز خوب است. این مانیتور نیز از این قاعده مستثنی نیست.

یکی از بهترین ویژگی های Alienware AW3418DW صفحه نمایش رنگی آن است زیرا این مانیتور از فناوری جدید IPS Nano Color بهره می برد و طیف وسیعی از رنگ های DCI-P3 98% را پوشش می دهد.

همراه با طراحی صفحه نمایش قابل تنظیم منحنی، تصاویر واضحی را از زوایای مختلف نشان می دهد.

علاوه بر صفحه نمایش بسیار عالی آن، دوستان من که طرفدار Alienware هستند نیز در مورد زمان پاسخگویی استثنایی و نرخ تازه سازی آن نظر می دهند. اما به نظر می رسد که هیچ چیز کامل نیست. برخی از کاربران اشاره کردند که روشنایی آن بهترین نیست زیرا تنها حداکثر روشنایی 300 نیت دارد.

UltraWide: Alienware AW3418DW
Mi Desktop Monitor 27inch

رزولوشن فوق‌العاده 4K جزئیات بسیار واقعی را در هر گوشه از صحنه نشان می‌دهد. تصاویر روی این نمایشگر IPS با وضوح 3840 × 2160 به طرز خیره کننده ای واضح هستند. با چندین بار بزرگنمایی بخشی از تصویر، می توانید جزئیات کار خود را هنگام پردازش تصاویر با دقت بیشتری کنترل کنید.

99% DCI-P3 99٪ Adobe RGB طیف رنگی وسیع سینمایی صفحه نمایش رنگی برجسته، درجه بندی رنگ غنی تری را به ارمغان می آورد. به عنوان ابزاری عالی برای طراحان حرفه ای و سازندگان ویدیو برای روتوش تصویر و تطبیق رنگ و نشان دادن خلاقیت خود در نظر گرفته می شود.

دلتا E < 1 *(میانگین) کالیبراسیون رنگ الزامات سختگیرانه برای کار طراحی را برآورده می کند به تفاوت رنگ نه بگویید! کالیبراسیون رنگ در کارخانه بر روی هر مانیتور انجام می شود تا از بازیابی دقیق رنگ های دنیای واقعی اطمینان حاصل شود.

Mi Desktop Monitor 27inch

در دسترس بودن چندین پورت، که به عنوان یک ایستگاه اتصال و همچنین یک مانیتور خدمت می کند پس از اتصال مانیتور و لپ تاپ با کابل همه کاره Type-C (که به صورت رایگان در بسته بندی موجود است)، می توانید صفحه کلید، ماوس، درایو USB، نوار نور مانیتور و هدفون خود را از طریق پورت های مختلف در پشت مانیتور وصل کنید. نیازهای اتصال خارجی شما را برآورده می کند، لپ تاپ شما را کمتر دست و پا گیر می کند و میز شما را سازماندهی می کند.

سخن آخر

یک مانیتور مخصوص طراحی گرافیک، ابزاری برای پیشرفت کاربرانی است که در این زمینه فعالیت دارند. همیشه داشتن مهارت کافی نخواهد بود و داشتن ابزار، بیشتر می‌تواند به شما کمک کند. خرید مانیتور های امروزی، برای مقاصد خاصی تولید می‌شوند . برندهای معتبر برای فعالیت بهتر و کسب مشتریان خود، همیشه بهترین محصولات را در نظر گرفته و قیمت مناسبی را هم ارائه می‌کنند. مانیتورهای مخصوص طراحی گرافیکی دارای وضوح بسیار بالا و دقت رنگ بالایی هستند تا بتوانید شرایط واقعی‌تری را برای کسب خروجی بهتر داشته باشید. چنین مانیتورهایی معمولا می‌توانند برای گیمینگ هم انتخاب مناسبی باشند. شما نیز می‌توانید نظرات خود را در این رابطه با ما درمیان گذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *