ویژگی‌های مانیتور گیمینگ ؛ تجربه‌ای جدید از بازی

اندازه صفحه نمایش مانیتور کامپیوتر

اینکه چه اندازه صفحه نمایش مانیتور برای شما مناسب است به فضای در دسترس شما و استفاده از آن بستگی دارد.

به طور کلی، برای بهره مندی از یک صفحه نمایش جداگانه، بیشتر مردم باید حداقل 22 اینچ را هدف قرار دهند. شما می توانید مانیتورهایی با این اندازه را با قیمت مناسب تهیه کنید. هر چند صفحه نمایش 22 اینچی کوچک است و باید به نزدیک صفحه مانیتور بنشینید تا بتوانید ببینید چه چیزی روی صفحه است. بعلاوه فضای روی صفحه برای باز کردن بیش از یک پنجره یا برنامه در یک زمان نخواهید داشت.

اگر یک میز برای خود دارید، فضای زیادی روی آن دارید و بودجه کمی بالاتر دارید، یک صفحه نمایش 24 اینچی در نظر بگیرید. این اندازه ای است که معمولاً در اکثر دفاتر مدرن پیدا می کنید. این نیز همان اندازه ای است که معمولاً برخی از امکانات اضافی مفید مانند تنظیم ارتفاع و پورت های USB را در آن خواهید داشت. اگر میز بزرگتری دارید، یک صفحه نمایش 27 اینچی می تواند عالی باشد. اما می‌خواهید در فاصله‌ای نسبتاً دور از آن بنشینید، بنابراین همچنان می‌توانید کل صفحه را در یک نگاه بدون نیاز به حرکت سر خود ببینید.

با در نظر گرفتن ارتفاع و همچنین عرض (مثلاً اگر فضای کاری شما در یک جای کوچک است) فضای کاری خود را با دقت اندازه گیری کنید تا مشخص کنید که چقدر فضای واقعی دارید. همچنین در نظر بگیرید که یک پایه چقدر فضا ممکن است اشغال کند. هنگامی که چند مانیتور را در لیست کوتاه قرار دادید، مشخصات را به صورت آنلاین بررسی کنید یا دفترچه راهنما را دانلود کنید، زیرا باید حاوی اطلاعاتی در مورد ابعاد و سایر ویژگی ها باشد.

 

چقدر برای مانیتور کامپیوتر خرج کنیم

قیمت مانیتور بسته به اندازه و مشخصاتی که می خواهید متفاوت است.

به عنوان یک راهنمای کلی، پرداخت برای سه اندازه مختلف صفحه نمایش چه چیزی معقول است:

  •  مانیتور 21-22 اینچی 3 تا 4 میلیون 
  • مانیتور 24 اینچی 4 تا 7 میلیون
  •  مانیتور 27 اینچی 5تا 20 میلیون

این قیمت‌های راهنما نشان می‌دهند که برای دریافت امکانات بیشتر مشخصات توصیه‌شده ما در این مقاله چقدر باید بپردازید. 

نحوه پیدا کردن مانیتورهای با تخفیف و قیمت کم معمولاً سخت پیدا میشود ، به ویژه آنهایی که نسبتاً شلوغ هستند و برای دفتر طراحی شده اند. خرید مستقیم از یک تولید کننده، مانند Dell، می تواند تخفیف های خوبی را به همراه داشته باشد، اگر در طول دوره فروش از آن بازدید کنید. اگرچه ابتدا بررسی های مانیتور کامپیوتر ما را بررسی کنید، تا مطمئن شوید مدل مورد نظر شما ارزش پول شما را دارد. با این حال، به طور کلی، مانیتورهای اداری اولیه معمولاً به قیمتی که ارزش دارند فروخته می شوند و تخفیف ویژه ای در پیش نیست.

انواع پورت های مانیتور چیست؟

اگر مانیتوری بخرید که پورت های مناسبی برای اتصال به کامپیوتر یا لپ تاپ شما ندارد، با ناامیدی مواجه خواهید شد که مجبور هستید آن را برگردانید یا آداپتور بخرید. یک آداپتور VGA به HDMI  به شما کمک می کند

 

خوشبختانه، در حال حاضر چند پورت استاندارد وجود دارد که در اکثر مدل ها پیدا خواهید کرد.

رایج‌ترین انواع در مانیتورهای ارزان‌تر HDMI، DVI و VGA (گاهی اوقات D-Sub نامیده می‌شوند)، در حالی که تعداد کمی از آنها از استاندارد DisplayPort استفاده می‌کنند. این پورت ها عمدتاً همین کار را انجام می دهند، اگرچه: در مانیتورهای گران‌تر، تنها HDMI و DisplayPort قادر به کنترل وضوح بالای QHD و UHD خواهند بود. فقط HDMI و DisplayPort می توانند سیگنال صوتی ارائه دهند، بنابراین اگر هدفون یا بلندگوهای دسکتاپ خود را از طریق مانیتور وصل کرده اید، بهتر است از این سیگنال ها استفاده کنید. مطمئن شوید که رایانه یا لپ تاپ شما حداقل یک پورت سازگار داشته باشد تا بتوانید به راحتی مانیتور را وصل کنید. اگر با استفاده از HDMI وصل می‌شوید، به خاطر داشته باشید که برخی از مانیتورها با کابل HDMI عرضه نمی‌شوند، بنابراین اگر کابل یدکی ندارید، باید آن را جداگانه خریداری کنید. یک کابل HDMI اصلی نباید بیش از 10 پوند هزینه داشته باشد.

 

DVI, DisplayPort, VGA and HDMI diagram

اکثر لپ‌تاپ‌ها دارای پورت‌های HDMI یا VGA هستند، بنابراین اتصال باید ساده باشد.  با این حال، اگر لپ‌تاپ شما بسیار جدید و بسیار نازک است، ممکن است فقط پورت‌های USB-C کوچکی داشته باشد – شبیه به پورت‌های شارژر تلفن. برای اتصال یکی از اینها به مانیتور به یک آداپتور USB-C به VGA یا HDMI نیاز دارید.

نحوه اتصال دو نمایشگر به لپ تاپ یا کامپیوتر به شرطی که فضای کافی در اتاق کار خود داشته باشید، می توانید به مانیتور خارجی دوم متصل شوید. برای رایانه‌های رومیزی این کار معمولاً ساده است، زیرا بسیاری از آنها دارای خروجی‌های نمایشگر متعدد هستند. برای لپ‌تاپ‌ها این می‌تواند کمی پیچیده‌تر باشد، زیرا ممکن است تنها یک خروجی نمایشگر برای شروع داشته باشند.

آیا می توانم از تلویزیون به عنوان مانیتور استفاده کنم؟

بله، هر چند نکته ای وجود دارد که باید در نظر داشت.

اغلب تلویزیون ها تاخیر نسبتاً قابل توجهی بین ورودی ها و نمایش نتیجه روی صفحه دارند. اگر فقط در حال تایپ کردن یا حتی تماشای ویدیو در تلویزیون هستید، این معمولاً خوب است. اما اگر چندین کاررا بخواهید انجام دهید هم زمان و از ماوس استفاده می‌کنید، فوراً متوجه تاخیر بین حرکات ماوس و ظاهر شدن آن‌ها روی صفحه خواهید شد. هیچ راهی برای حل کامل این مشکل وجود ندارد، اگرچه کاری که می توانید انجام دهید این است که “حالت بازی” را در تلویزیون خود فعال کنید. این میزان پردازش تصویر تلویزیون شما را کاهش می دهد و باید تاخیر بین ورودی های شما و نمایش آنها بر روی صفحه را کاهش دهد. با این حال، از آنجایی که این راه حل مشکل را به طور کامل حل نمی کند، اگر واقعاً از آن برای تماشای ویدیو استفاده می کنید، توصیه می کنیم از تلویزیون خود به عنوان صفحه دوم استفاده کنید، زیرا هر چیز دیگری برای شما چالش ایجاد میکند.

وضوح صفحه نمایش – آیا مهم است؟

رزولوشن به معنای تعداد نقاط – معروف به پیکسل – است که تصویر را روی صفحه نمایش شما تولید می کند. هرچه نقاط بیشتر باشد، تصویر واضح تر و واضح تر است. حداقل، مانیتوری با وضوح Full HD (1920 x 1080 پیکسل) انتخاب کنید که در غیر این صورت به عنوان 1080p شناخته می شود. هر چیزی کمتر از این (معمولاً 1600 x 900 یا ‘HD’ 1366 x 768) نه تنها یک صفحه نمایش مبهم یا پیکسلی را به خطر می اندازد، بلکه ممکن است نشانه ای از کیفیت نمایش عمومی ضعیف باشد. تولیدکنندگان معمولاً اگر در رزولوشن کوتاهی کرده باشند، رنگ‌های عالی و زاویه دید را در اولویت قرار نمی‌دهند. با افزایش اندازه صفحه نمایش، وضوح تصویر اهمیت بیشتری پیدا می کند. اگر صفحه نمایش بزرگتر (27 اینچ یا بیشتر) می خواهید، منطقی است که چیزی با وضوح بالاتر از Full HD در نظر بگیرید.

دو گزینه وجود دارد:

1. QHD (2560 x 1440 پیکسل)، همچنین به عنوان 1440p یا Quad HD شناخته می شود صفحه نمایش های QHD حد وسطی بین وضوح Full HD و 4K هستند که معمولاً با تلویزیون ها مرتبط هستند. انتخاب این وضوح در صفحه نمایش های بزرگتر به این معنی است که همه چیز صاف تر و تعریف شده تر به نظر می رسد.

2. UHD (3840 x 2160 پیکسل)، همچنین به عنوان 4K، Ultra HD یا 2160p شناخته می شود UHD چیزها را به سطح دیگری می برد، اگرچه بیشتر مردم واقعاً به آن نیاز نخواهند داشت. اغلب بین گیمرها محبوب است. برای استفاده بهینه از آن به سخت‌افزار قدرتمندی نیاز دارید، زیرا فشار دادن این تعداد پیکسل می‌تواند به کارت گرافیک شما فشار وارد کند.

ویژگی های اضافی مانیتور کامپیوتر

این ویژگی‌های مفید به هزینه کلی می‌افزایند، اما ارزش توجه به آن‌ها را دارند زیرا استفاده از مانیتور شما را آسان‌تر و کار کردن با آن‌ها را راحت‌تر می‌کنند:

پایه قابل تنظیم: این می تواند به شما کمک کند مانیتور خود را در ارتفاع عالی تنظیم کنید.

هاب USB: اگر لوازم جانبی زیادی مانند ماوس، صفحه کلید و کابل شارژ تلفن USB دارید و لپ تاپ شما پورت های USB کافی برای همه آنها ندارد، مفید است. یک مانیتور با هاب USB داخلی به این معنی است که می توانید همه آنها را به مانیتور متصل کنید. انجام این کار همچنین به این معنی است که می توانید لپ تاپ خود را روی مبل یا بیرون و اطراف ببرید و فقط باید به جای چهار یا پنج کابل، چند کابل را جدا کنید.

حالت پرتره: اگر با کد کامپیوتری کار می کنید، ممکن است یک صفحه نمایش در جهت عمودی برای نیازهای شما بهتر باشد. برخی از مانیتورها به شما این امکان را می دهند که آنها را 90 درجه بچرخانید تا زاویه کاملی داشته باشید.

قابلیت حمل: اگر میز اختصاصی ندارید، مانیتور کوچکی را انتخاب کنید که دارای پایه داخلی و کیف باشد. این بدان معناست که می‌توانید روی میز ناهارخوری کار کنید و با برداشتن مانیتور و کنار گذاشتن آن، سریعاً آن را برای زمان شام آماده کنید. این دستگاه ها معمولاً از طریق کابلی که مانیتور را به لپ تاپ شما متصل می کند از طریق USB تغذیه می شوند، بنابراین نیازی به وصل کردن مانیتور به برق نیست.

انتخاب مانیتور بازی

اگر در حال خرید مانیتوری هستید که برای بازی نیز – یا عمدتاً – استفاده می شود، انتخاب های شما کمی متفاوت خواهد بود. اساساً، چیزی که یک مانیتور عمومی را به یک مانیتور بازی تبدیل می کند، نرخ بروزرسانی است، که تعداد دفعاتی است که تصویر روی صفحه نمایش به روز می شود و بر حسب هرتز (Hz) اندازه گیری می شود. یک مانیتور اداری استاندارد 60 بار در ثانیه (60 هرتز) به روز می شود که برای کار بر روی اسناد، صفحات گسترده و موارد مشابه مناسب است.

گیمیرهایی که نیازمند به نرخ تازه‌سازی مانیتور دارند

گیمرهایی که بازی‌های سریع را انجام می‌دهند، اغلب نیاز به نرخ تازه‌سازی سریع‌تری را احساس می‌کنند، زیرا به شما امکان می‌دهد جزئیات جدیدی را که در چند ثانیه حیاتی هستند، سریع‌تر ببینید – مانند حریف که یواشکی به سمت شما می‌آید یا از پشت جعبه بیرون می‌آید. یک مانیتور گیمینگ معمولی با فرکانس 144 هرتز به‌روزرسانی می‌شود و سایرین تا 240 هرتز می‌رسند. معمولاً وقتی مانیتوری با نرخ تازه‌سازی سریع‌تر انتخاب می‌کنید، پول بیشتری می‌پردازید، اما اگر بازی‌هایی که بازی می‌کنید از واکنش‌های سریع بهره می‌برند، ممکن است فکر کنید ارزشش را دارد. فراتر از آن، مهم است که مانیتوری با وضوحی انتخاب کنید که کارت گرافیک رایانه شما بتواند از پس آن برآید. اگر یک مانیتور Ultra HD بخرید اما فقط یک کارت گرافیک متوسط ​​داشته باشید، اگر بخواهید بازی‌هایتان را با وضوح کامل Ultra HD بازی کنید، به کندی اجرا می‌شوند و دچار لکنت می‌شوند. هرچه تصویر بزرگ‌تر رایانه شما هنگام بازی تولید کند، کارت گرافیک شما باید بهتر باشد.

مانیتور کامپیوتر چقدر برق مصرف می کند؟

در واقع زیاد نیست. اگر از مانیتور خود به مدت هشت ساعت در روز، پنج روز در هفته استفاده کنید، بین 15تا 20 هزارتومن به قبض برق سالانه شما اضافه خواهد شد. وقتی از آنها استفاده نمی شود، همه مانیتورها در صورت عدم شناسایی ورودی به حالت آماده به کار بسیار کم مصرف می روند. با این حال، هنوز ارزش خاموش کردن آن را دارد، زیرا هیچ معنایی در هدر دادن انرژی وجود ندارد، حتی اگر مقدار بسیار کمی باشد.

آیا مانیتورها قابل بازیافت هستند؟

شرکت ها و موسسات مختلفی وجود دارند که مانیتورهای قدیمی را به صورت رایگان از بین می برند یا اهدا میکنند . علاوه بر این، مرکز بازیافت شورای محلی شما ممکن است لوازم الکترونیکی قدیمی را نیز بپذیرد. با این حال، اگر صفحه نمایش شما هنوز کار می کند، می توانید آن را تغییر کاربری دهید.

موارد زیر را در نظر بگیرید: با وصل کردن یکی از بهترین پخش‌کننده‌های تلویزیون، یا Chromecast و چند بلندگو، برای خود یک تلویزیون آشپزخانه کوچک بسازید آن را به رایانه لوحی وصل کنید و آن را به عنوان دستیار خانگی با تمام جزئیات تقویم یا آب و هوای روز اجرا کنید. آن را برای استفاده بیشتر به یک مدرسه محلی یا موسسه خیریه محاسباتی اهدا کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *